Autor ryciny Joseph Collyer był od 1786 r. nadwornym rytownikiem królowej Wielkiej Brytanii, Charlotty, żony Jerzego III. Studiował w Royal Academy, specjalizował się w technice miedziorytu i miedziorytu punktowanego, wykonywał ilustracje książkowe, reprodukcje obrazów oraz portrety znanych osobistości według pierwowzorów rysunkowych lub malarskich innych artystów. Portret Luizy wykonał według pastelu Paula Josepha Bardou, autora wielu wizerunków księżniczki pruskiej. Rycina została zadedykowana Jej Królewskiej Wysokości Księżnej Yorku, Fryderyce Charlottcie (1767–1820), córce króla Prus Fryderyka Wilhelma II Hohenzollerna. W 1791 r. poślubiła ona Fryderyka Augusta, księcia Yorku i Albany, drugiego syna królowej Charlotty i Jerzego III. Małżeństwo jednak nie było udane i już w 1794 r. doszło do separacji.
Luiza znała język angielski, miała kontakty z angielską arystokracją. W swoich wspomnieniach odnotowała pobyt w Spa, do którego zjeżdżał „cały Londyn”, „[…] miałam sposobność poznać bardzo wielu miłych Anglików i wzajemnie zdobyłam wśród nich wiele sympatii, szczególniej u tych, którzy byli blisko księcia Walii. Namawiali nas bardzo na przyjazd do Londynu i układali plany mego małżeństwa z księciem Walii [Jerzy August, brat księcia Yorku, najstarszy syn króla Jerzego III i Charlotty], utrzymując, że powinien się jak najprędzej ożenić, żeby utrzymać swoją popularność”. Pozostało to w sferze projektów, podobnie jak zamiar wydania Luizy za Maksymiliana Wittelsbacha, księcia Palatynatu Dwóch Mostów, następcę elektora bawarskiego, czy też za Fryderyka, następcę tronu Anhalt Dessau.
Rytował Joseph Collyer (1748–1827) wg pastelu Paula Josepha Bardou (1747–1814)
1793
grafika
papier
miedzioryt punktowany kolorowany ręcznie
28,5 × 20,5 cm